Дистанційне навчання: думки учасників освітнього процесу шкіл територіальної громади
Результати онлайн-опитування щодо організації дистанційного навчання серед учасників освітнього процесу в закладах загальної середньої освіти Старобогородчанської сільської ради під час карантину
З метою проведення моніторингу щодо організації дистанційного навчання учнів під час карантину в школах Старобогородчанської сільської ради відділом освіти, соціального захисту населення, культури, молоді та спорту територіальної громади було проведено анонімне (але із зазначенням закладу загальної середньої освіти) онлайн-опитування учнів 5-11 класів, батьків, учителів, яке тривало з 24 по 31 березня 2021 року.
Загалом участь в опитуванні взяло 240 респондентів. Найбільшу активність при опитуванні продемонстрували 110 учнів, 95 батьків, 35 педагогічних працівників. В розрізі по закладах освіти та учасниках освітнього процесу наступним чином:
-
Старобогородчанський ліцей - 153 голоси (69 учнів, 67 батьків, 17 учителів);
-
Гринівська гімназія ім. Ярослава Савки - 48 голосів (29 учнів, 13 батьків, 6 учителів);
-
Нивочинська гімназія - 31 голос (12 учнів, 11 батьків, 8 учителів);
-
Лесівська початкова школа - 5 голосів (4 вчителі, 1 батько);
-
Скобичівська початкова школа - 3 голоси (3 батьків, 0 вчителів).
Більшість батьків та учнів 5–11-х класів, які взяли участь в опитуванні, підтвердили, що на період карантину відбувається дистанційне навчання з усіх навчальних предметів з використанням технологій дистанційного навчання, найпоширенішими з них є Viber, ZOOM, Googl Meet.
Однак, потребує вдосконалення робота щодо використання ефективних техногологій дистанційного навчання з навчальних предметів із зворотнім зв’язком, особливо, робота гуртків.
На думку батьків щодо проблем, які виникають у процесі дистанційного навчання дітей:
- 41.1% - звернути більшу увагу на пояснення навчального матеріалу, а не тільки на виконання домашніх завдань, тому що важко засвоїти нову тему навчального матеріалу (найбільший відсоток);
- 3.2% - відсутні будь які гаджети (найменший відсоток);
- 55.8% - не подобається навчатися дистанційно (найбільший відсоток).
На думку учнів щодо змоги вчасно отримати пояснення від учителів та чи до вподоби дистанційне навчання:
- 49.1% - так, з усіх предметів (найбільший відсоток);
- 3.6% - не мають можливості (найменший відсоток);
- 55% - очна форма навчання більше до вподоби (найбільший відсоток).
На думку вчителів щодо проблем, які виникають в організації дистанційного навчання:
- 62.9% - важко мотивувати учнів до навчання та погана якість інтернету (найбільший відсоток);
- 5.7% - не виникають проблеми та відсутній інтернет (найменший відсоток).
Узагальнивши думки респондентів, найбільш складним у процесі реалізації дистанційного навчання є:
-
налагодження ефективної взаємодії з усіма учасниками освітнього процесу;
-
недостатнє технічне забезпечення;
-
методична підготовка;
-
психолого-педагогічний супровід дистанційного навчання;
-
санітарно-гігієнічні умови організації дистанційного навчання;
-
організаційні питання.
За підсумками моніторингу щодо організації дистанційного навчання в школах Старобогородчанської сільської ТГ, з метою вдосконалення дистанційного навчання в закладах загальної середньої освіти територіальної громади надано рекомендації керівникам освітніх закладів щодо забезпечення якості освіти у закладах загальної середньої освіти під час дистанційного навчання учнів в умовах карантину.
РЕКОМЕНДАЦІЇ МОН ЩОДО ОРГАНІЗАЦІЇ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ
Адже, завдяки спільним зусиллям всіх учасників освітнього процесу можна досягти бажаного результату – це надання якісних освітніх послуг здобувачам закладів загальної середньої освіти нашої громади в умовах карантину!
Докладніше - в Анкетах (вкладка Відповіді) про результати опитування щодо дистанційного навчання в закладах загальної середньої освіти Старобогородчанської сільської ради можна ознайомитись за посиланням: