A A A K K K
для людей із порушенням зору
Старобогородчанська громада
Івано-Франківська область, Івано-Франківський район

Якою має бути освітня програма закладу освіти, створена на основі Типової освітньої програми

Дата: 17.02.2023 11:41
Кількість переглядів: 60

Фото без опису

Освітня програма закладу освіти, яка створена на основі ТОП 5–9, відповідно до чинного законодавства має наступну структуру:

1. Вступна частина.

2. Загальний обсяг навчального навантаження (у годинах) і його розподіл за освітніми галузями та роками навчання.

3. Навчальний план закладу освіти з визначеним переліком: предметів/ інтегрованих курсів та визначеним для них тижневим навчальним навантаженням для кожного року навчання; предметів/курсів (інтегрованих або за вибором) вибіркового освітнього компонента.

4. Перелік модельних навчальних програм та навчальних програм відповідно до переліку предметів/інтегрованих курсів, визначеного навчальним планом закладу освіти.

5. Опис форм організації освітнього процесу.

6. Опис інструментарію оцінювання.

7. Інші складники (за потреби закладу).

У листі Міністерства освіти і науки України про «Інструктивно-методичні рекомендації щодо організації освітнього процесу та викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти у 2022/2023 навчальному році» є докладніші рекомендації щодо створення освітньої програми закладу освіти надано.

Над створенням ОПЗО має працювати весь шкільний колектив чи принаймні по одному-двоє фахівців з кожної освітньої галузі. Цим працівникам потрібно:

  •  домовитися про розподіл навчального навантаження між галузями;
  • визначитися з тими предметами та інтегрованими курсами, які з’являться в розкладі занять певних класів на поточний навчальний рік;
  • обрати модельні навчальні програми, які стануть основою для реалізації цих предметів та інтегрованих курсів;
  •  погодити використання резервного навчального часу, додаткових годин;
  •  спланувати можливості організації міжгалузевих проєктів, позакласних активностей;
  • узгодити підходи до впровадження системи оцінювання, застосування інструментів формувального оцінювання, доцільності розроблення власної шкали поточного та підсумкового оцінювання.

Усі зазначені дії шкільної команди по суті описують реалізацію академічної свободи закладу освіти.

Таким чином, освітня програма закладу освіти є своєрідною дорожньою картою, яка у формі таблиць і списків окреслює логіку перебігу освітнього процесу в конкретному закладі на певні періоди:

  • рік;
  • цикл;
  • рівень освіти.

Тобто в освітній програмі закладу освіти можна знайти відповіді на такі запитання:

1) Скільки годин на тиждень вивчатимуть математику учні 5-А чи 5-Б класу?

2) За якою модельною програмами вивчатимуть інформатику в 5-А, а за якою – у 5-Б?

3) Чи вивчатимуть окремо українську мову, українську та зарубіжну літератури, чи це буде єдиний інтегрований мовно-літературний курс?

4) Яку другу іноземну мову обрали для 5-В?

5) Які додаткові курси за вибором матимуть учні і чи будуть формуватися міжкласні групи для цих курсів?

Водночас з’ясувати конкретний зміст та очікувані результати з певного навчального предмета або інтегрованого курсу освітня програма закладу не допоможе. Для цього потрібно буде звернутися до модельних навчальних програм.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень