Старобогородчанська громада
Івано-Франківська область, Івано-Франківський район

Заступниця сільського голови Старобогородчанської сільської ради - Ганна Тимків, взяла участь у першому засіданні "Клубу активних ЦНАП"!

Дата: 11.07.2023 16:03
Кількість переглядів: 1408

Фото без опису Фото без опису

6-7 липня у Києві відбулося перше засідання «Клубу активних ЦНАП»

Центри надання адміністративних послуг /
Адміністративні послуги /
Воєнний стан

Експерти Центру політико-правових реформ за підтримки Програми «U-LEAD з Європою» провели першу робочу зустріч із керівниками ЦНАП

До першого засідання Клубу були запрошені керівники центрів надання адміністративних послуг (ЦНАП) за наступними критеріями:

– менші та середні, як правило, об’єднані / укрупнені територіальні громади з різних регіонів України, зокрема, з метою кращого розуміння та вирішення проблем з доступністю послуг у таких громадах у зв’язку з децентралізаційною реформою;

– компетентні та активні керівники ЦНАП, що утворені переважно протягом останніх років, з визнаним авторитетом у професійній спільноті.

Кількість учасників була суттєво обмежена задля більшої ефективності першої зустрічі.

Отже, головною метою зустрічі було напрацювання переліків проблемних питань у роботі ЦНАП менших та середніх громад, а також загалом органів місцевого самоврядування (ОМС) у сфері надання адміністративних послуг, зокрема щодо отримання повноважень, підключення до реєстрів тощо, а також спільний пошук шляхів вирішення таких питань.

У заході взяли участь представники ЦНАП Межівської селищної територіальної громади (ТГ), Нововодолазької селищної ТГ, Теплицької селищної ТГ, Красносільської сільської ТГ, Здолбунівської міської ТГ, Тростянецької сільської ТГ, Старобогородчанської сільської ТГ, Бобровицької міської ТГ, а також ЦНАП міст Буча, Нововолинськ та Ромни.

Під час засідання Клубу були обговорені наступні питання:
  • проблемні аспекти прийняття ОМС повноважень у сфері ДРАЦС. Підключення ЦНАП, старост до ДРАЦСГ;
  • робочі питання надання у ЦНАП адмінпослуг у сфері ДЗК;
  • надання АПСХ через ЦНАП, в т.ч. у контексті передачі повноважень до ПФУ. Пенсійні послуги у ЦНАП;
  • питання надання паспортних послуг та реєстрації місця проживання у ЦНАП;
  • питання фінансової сталості ЦНАП, зокрема проблематика нормативного врегулювання плати за надання адмінпослуг;
  • надання адмінпослуг у сфері реєстрації транспортних засобів та видачі (обміну) посвідчень водія через ЦНАП;
  • новели Закону України «Про адміністративну процедуру» та його застосування у ЦНАП.
За результатами проведеного заходу учасники зафіксували низку проблем (переважно вже досить відомих і навіть задавнених), а також напрацьовували окремі пропозиції. Детально все буде викладено в полісі-документі. Наразі зазначимо лише кілька проблем і пропозицій:
  • свідоцтва у сфері ДРАЦС доцільно замінити на прості паперові витяги. Це суттєво спростить роботу ЦНАП у сфері ДРАЦС, адже інколи персоналу ОМС необхідно долати суттєві дистанції, щоб їх забрати з територіальних органів ДРАЦС;
  • також відмова від спеціальних бланків дозволить усунути надмірні вимоги до приміщень, в яких має зберігатися бланкова продукція ДРАЦС (окрема кімната з ґратами на вікнах; сейф, прикутий до підлоги, сигналізація тощо);
  • у ЦНАП послуги ДРАЦС мають надаватися у повному обсязі, тобто ЦНАП має бути не лише фронт-офісом. Ця проблема стає все більш актуальною у зв’язку з ліквідацією багатьох територіальних органів. Крім того, ОМС і їх ЦНАП повинні отримати повноцінну можливість видавати повторні свідоцтва ДРАЦС (дублікати, витяги);
  • необхідно урівняти повноваження ОМС з органами ДРАЦС Мін’юсту в частині роботи з послугою єМалятко, а також при реєстрації смерті (з видачею єдиного типа документа для призначення допомоги на поховання);
  • у сфері видачі витягів з ДЗК необхідно припинити незаконну діяльність сертифікованих інженерів-землевпорядників, які стягують великі платежі за виправлення помилок у витягах з ДЗК. Такі помилки (з вини органу) мають виправлятися за спрощеною процедурою у ЦНАП і безкоштовно;
  • персоналу ЦНАП необхідно надати доступ (в режимі перегляду) до усіх реєстрів у сфері соціального захисту, щоб бачити справу, історію надання таких послуг людині. Це важливо і для визначення строків, коли особа може (має) звертатися за такими послугами повторно тощо;
  • необхідно прибрати підзаконну нормативну вимогу щодо обов’язкової наявності печатки ДМС на витягу з реєстрації місця проживання. Це ускладнює роботу ЦНАП. Достатньо підпису та печатки адміністратора;
  • необхідно актуалізувати розміри адміністративних зборів на рівні національного законодавства. Зокрема, потрібно якнайшвидше прийняти Закон про адміністративний збір;
  • необхідно дозволити повернути в обіг посвідчення водія попереднього зразка паралельно з новими, адже це зекономить кошти державі і громадам на закупівлю та налаштування нового дорого вартісного обладнання.

Захід відбувся в рамках проєкту «Підтримка формування державної політики розвитку місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні», що реалізується Центром політико-правових реформ за підтримки Програми «U-LEAD з Європою», що спільно фінансується ЄС та його державами-членами Німеччиною, Польщею, Швецією, Данією, Естонією та Словенією.

ІНФОРМАЦІЙНИЙ РЕСУРС https://pravo.org.ua


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь