ЗВІТ про проведення внутрішньої оцінки якості соціальної послуги «Догляд вдома» при відділі соціального захисту населення Старобогородчанської сільської ради
ЗВІТ
про проведення внутрішньої оцінки якості соціальної послуги
«Догляд вдома» при відділі соціального захисту населення Старобогородчанської сільської ради
Відповідно до наказу Міністерства соціальної політики від 27.12.2013 року № 904 «Про затвердження Методичних рекомендацій з проведення моніторингу та оцінки якості соціальних послуг» та з метою визначення рівня задоволення отримувачів соціальних послуг соціальною послугою «Догляд вдома», яка надається соціальними робітниками відділу соціального захисту населення Старобогородчанської сільської ради, з серпня по жовтень 2023 року було проведено внутрішню оцінку якості соціальних послуг.
Розпорядженням голови сільської ради від 18.08.2023 року № 79 створено комісію з проведення моніторингу та внутрішньої оцінки якості надання соціальних послуг, затверджено план проведення внутрішньої оцінки якості надання соціальних послуг, призначено відповідальну особу за організацію і проведення внутрішньої оцінки, розроблення анкет для вивчення рівня задоволення отримувачів соціальних послуг.
В ході моніторингу застосовувалися такі методи оцінки якості соціальної послуги:
- Анкетування отримувачів соціальних послуг.
- Проведення бесід під час анкетування з отримувачами соціальних послуг.
- Спостереження за процесом надання соціальних послуг.
- Вивчення відповідної документації.
Станом на 01.10.2023 року послугою «Догляд вдома» охоплено 28 осіб похилого віку та осіб з інвалідністю Старобогородчанської територіальної громади.
Для визначення рівня задоволення отримувачів соціальних послуг, соціальною послугою, яка надаються соціальними робітниками відділу соціального захисту населення Старобогородчанської сільської ради комісією було проведено анкетування, а також бесіди з усіма отримувачами послуги «Догляд вдома».
Результати анкетування
отримувачів соціальної послуги «Догляд вдома» при відділі соціального захисту населення Старобогородчанської сільської ради
Таблиця 1.1. Характеристика вибірки.
Характеристики вибірки |
Розподіл характеристик 28 осіб. |
|
||||||||||
1.Стать |
Чоловік |
Жінка |
|
|||||||||
7
|
21
|
|
||||||||||
2. Вік |
до 60 років |
60+ |
до 60 років |
60+ |
|
|||||||
2 |
|
5 |
|
1 |
|
20 |
|
|||||
3.Соціальний статус |
Особи з інвалідністю |
Особи похилого віку |
Особи з інвалідністю |
Особи похилого віку |
|
|||||||
|
5 осіб |
1 |
4 осіб |
20 |
|
|||||||
Таким чином, з опитування видно, що більшість люди похилого віку жіночої статі у віці старше 60 років (від 61 до 86 років), тільки 3 людини віком до 60 років.
Таблиця 1.2. Рівень освіти
Варіанти відповідей |
Кількість відповідей |
Початкову освіту |
0 |
Середня |
26 |
Середня спеціальна |
2 |
Вища |
0 |
Таким чином, більшість отримувачів послуги мають середню освіту, і тільки двоє середню спеціальну освіту.
Таблиця 1.3. «Чи враховуються ваші потреби тими, хто надає вам соціальні послуги? »
Варіанти відповідей |
Кількість відповідей |
Враховуються повністю |
28 |
Враховуються частково |
0 |
Не враховуються |
0 |
Таким чином, можна зробити висновок, що при складанні індивідуального плану, соціальними робітниками враховуються потреби кожного з отримувачів соціальної послуги.
Таблиця 1.4. «Чи надаються Вам усі послуги згідно індивідуального плану?»
Варіанти відповідей |
Кількість відповідей |
Надаються повністю |
28 |
Надаються частково |
0 |
Не надаються |
0 |
Таким чином, видно, всі послуги надають згідно індивідуального плану.
Таблиця 1.5. «Чи відчуваєте Ви повагу до Вашої гідності від надавачів соціальної послуги?»
Варіанти відповідей |
Кількість відповідей |
Поважають |
28 |
Частково поважають |
0 |
Не поважають |
0 |
Таким чином, згідно опитування видно, що всі отримувачі соціальної послуги «Догляд вдома» задоволені ставленням до них соціальних працівників, які надають дану послугу.
Висновки анкетування:
- В опитуванні взяли участь люди похилого віку жіночої статі у віці старше 60 років (від 61 до 86 років), вік інших отримувачів до 60 років (від 52 до 59 років).
- Більшість підопічних мають середню освіту, і тільки двоє середньо спеціальну .
- Соціальними робітниками під час складання індивідуального плану надання соціальної послуги, враховуються потреби кожного отримувача соціальної послуги.
- Всі отримувачі соціальної послуги отримують послуги згідно індивідуального плану в повному обсязі.
- Отримувачі соціальної послуги «Догляд вдома» задоволені тим, як працюють соціальні робітники та їхнім ставленням до них.
2. Проведення консультацій (співбесід)
Під час проведення анкетування, з отримувачами соціальної послуги «Догляд вдома» комісією проводилися співбесіди щодо якості та своєчасного надання допомоги, ставлення до них соціальних робітників. Встановлено, що жоден з підопічних немає скарг щодо роботи соціальних робітників, а навпаки вдячні за їх підтримку та допомогу.
3. Вивчення відповідної документації
Під час моніторингу проведено вивчення документації відділу соціального захисту населення Старобогородчанської сільської ради. На обліку у відділі перебувають виключно особи, що підпадають під дію п.1.2 розділу І Наказу Міністерства соціальної політики України від 13.11.2013р. №760. З всіма отримувачами соціальної послуги укладено договір та сформовані особові справи.
Кожен соціальний робітник в кінці місяця здає звіт про виконання роботи підписаний отримувачами послуг.
Прийом та зняття з обслуговування здійснюється відповідними розпорядженнями у встановлені терміни.
ВИСНОВКИ
При проведенні внутрішньої оцінки якості надання соціальної послуги догляду вдома застосовувалися кількісні та якісні показники соціальних послуг такі як: адресність та індивідуальний підхід, результативність, своєчасність, доступність та відкритість, повага до гідності отримувача соціальної послуги, професійність.
Кількісні показники:
- Кількість скарг від отримувачів соціальних послуг за звітний період складає 0,0% .
- Частка задоволених звернень про отримання соціальних послуг складає – 100% .
- Частка працівників, які підвищили рівень кваліфікації складає - 100 % ( працівники підвищують свій професійний рівень за допомогою начальника та спеціаліста відділу соціального захисту населення: вивчення законодавчих актів щодо надання соціальних послуг та ознайомлення із змінами у законодавстві щодо соціального обслуговування, надання соціальних послуг. А також соціальні робітники самостійно вивчають спеціальну літературу щодо надання послуги «Догляд вдома»).
- Частка здійснення моніторингу якості надання соціальних послуг - 100%.
Якісні показники:
- Адресність та індивідуальний підхід.
Наявність визначення індивідуальних потреб отримувачів соціальних послуг (100%). Всі особові справи отримувачів соціальної послуги містять індивідуальні плани надання соціальної послуги догляду вдома і відповідають визначеним індивідуальним потребам. Містять карти визначення індивідуальних потреб, визначено ступінь індивідуальної потреби отримувачів соціальних послуг.
- Наявність індивідуального плану надання соціаль них послуг – індивідуальні плани надання соціальних послуг складені і узгоджені з кожним отримувачем. Один примірник знаходиться у отримувача соціальної послуги, другий залишається в особовій справі отримувача соціальної послуги. Відсотковий еквівалент складає 100%.
- Забезпечення перегляду індивідуального плану надання соціальних послуг здійснюється один раз на рік – 100%.
- Результативність. Під час проведення внутрішньої оцінки були отримані позитивні відгуки щодо роботи соціальних робітників, жодної скарги від отримувачів соціальної послуги не надходило. Відсотковий еквівалент складає 100%.
- Своєчасність. Рішення про надання соціальної послуги догляду вдома приймаються вчасно, відповідно чинного законодавства та державних стандартів. Визначення індивідуальних потреб та підготовка індивідуального плану надання соціальної послуги догляду вдома, здійснені у встановлений строк. Договори підписані у двосторонньому порядку. Відсотковий еквівалент складає 100%.
- Доступність та відкритість складає 100%. Відділ соціального захисту населення знаходяться в приміщенні Старобогородчанської сільської ради в центрі села Старі Богородчани та має зручне транспортне сполучення. Приміщення та кабінети відповідають протипожежним нормам. Будівля обладнана туалетом для осіб з обмеженими можливостями та забезпечена доступністю до приміщень.
- Повага до гідності отримувачів соціальної послуги. Згідно з проведеного анкетування, отримувачі соціальних послуг задоволені ставленням до них працівників, які надають соціальні послуги. Працівники у своїй роботі використовують індивідуальний підхід та з повагою ставляться до раси, національності, культури, релігії, віку, статі отримувачів соціальних послуг. Фактів не гуманних і дискримінаційних дій щодо отримувачів соціальної послуги не було. Відсотковий еквівалент складає 100%.
- Професійність соціальних робітників відділу соціального захисту населення . Відсотковий еквівалент складає 100%.
Для усіх працівників розроблені та затверджені посадові інструкції. Усі соціальні робітники мають середню освіту. Працівники володіють знаннями, навичками та відповідають кваліфікаційним вимогам, адже стаж роботи соціальних робітників складає від 22 до 31 років в соціальній сфері.
Працівники відділу проходять інструктаж з охорони праці та пожежної безпеки. Статус- «добре».
Узагальнення статусів показників
Кількісні показники |
Від 0% до 20% |
Від 21% до 50% |
Від 51% до 100% |
Кількість скарг та результати їх розгляду |
«Добре» |
|
|
Кількість задоволених звернень про отримання соціальних послуг |
|
|
«Добре» |
Частка працівників, які підвищили рівень кваліфікації |
|
|
«Добре» |
Частка здійснення моніторингу якості надання соціальних послуг |
|
|
«Добре» |
Якісний показник |
Статус |
||
добре |
задовільно |
незадовільно |
|
від 80% до 100% |
від 51%до 79% |
від 0% до 50% |
|
Адресність та індивідуальний підхід |
Добре |
|
|
Результативність |
Добре |
|
|
Своєчасність |
Добре |
|
|
Доступність та відкритість |
Добре |
|
|
Повага до гідності отримувача соціальної послуги |
Добре |
|
|
Професійність |
Добре
|
|
|
Загальна оцінка |
«ДОБРЕ» |
|
|
Висновок: незважаючи на узагальнений статус показників «ДОБРЕ» соціальних робітників відділу соціального захисту населення «догляд вдома», планується ряд заходів щодо удосконалення процедури обслуговування й підвищення якості соціальних послуг. Насамперед це:
1.Продовжувати дотримуватися вимог, показників забезпечення якості, строків, принципів, встановлених у Державних стандартах догляду вдома;
2. Своєчасно здійснювати аналіз та обробку індивідуальних планів надання соціальних послуг в частині їх перегляду;
3. Здійснювати підвищення кваліфікації працівників на робочих місцях, у тому числі, підвищення кваліфікації з елементами дистанційного навчання;
4. Проводити відповідну роботу з працівниками відділу щодо підвищення якості соціального обслуговування отримувачів послуг.
Сільський голова підпис Володимир ПЕТРИШИН