Знай свої права: куди звертатись за захистом прав?
Законодавство України захищає права
споживачів, а куди саме потрібно звертатися за
захистом своїх прав у різних випадках –
розповідаємо нижче.
У випадках, якщо продавець не використовує
касовий апарат та/або не забезпечено можливість
здійснення безготівкових розрахунків відповідно
до чинного законодавства, то споживач може
скаржитися до Державної податкової служби.
Повідомити про маркування товару іноземною мовою, а не державною, як
того вимагає законодавство, можна Уповноваженого із захисту державної мови.
Для цього на сайті Уповноваженого є спеціальна форма - https://mova-
ombudsman.gov.ua/povidomiti-pro-porushennya
Порушення у сфері надання фінансових послуг оскаржують до
Національного банку України, а саме до Управління захисту прав споживачів
фінансових послуг - https://bank.gov.ua/ua/consumer-protection/citizens-appeals#
Для надання консультацій і роз’яснень з приводу порушення прав
споживачів при купівлі товарів, гарантійному ремонті та гарантійному
обслуговуванні, наданні послуг – звертайтесь до Держпродспоживслужби та її
територіальних органів, зокрема – до Головного управління
Держпродспоживслужби в Івано-Франківській області за адресою: вул. Берегова,
24, м. Івано-Франківськ, контактні телефони 0342-511389, 528398.
Водночас зазначаємо, що для захисту свої законних прав ви можете
звернутись до суду. Відповідно до частини 3 статті 22 Закону України «Про
захист прав споживачів» споживачі звільняються від сплати судового збору за
позовами, що пов’язані з порушенням їх прав. Зараз це розповсюджений досвід в
європейських країнах.
Суди працюють без обмеження їх функцій в умовах воєнного стану задля
недопущення обмеження конституційного права особи на судовий захист.