Оновлено Правила торговельного обслуговування
Уряд ухвалив відповідну постанову 11.02.2025,
яка набирає чинності одночасно з набранням
чинності Законом України «Про захист прав
споживачів», тобто після скасування воєнного
стану в Україні.
Нові Правила торговельного обслуговування
відповідають сучасним вимогам торгівлі і
передбачають, зокрема:
безба’рєрність – адаптовані можливості доступу в приміщення магазинів
для всій людей, в тому числі для людей з особливими потребами;
інформація в куточку споживача може бути розміщена не тільки в
паперовому вигляді – але й у вигляді QR-коду;
стандарти метрології - ваги та інші вимірювальні прилади повинні
відповідати законодавчим вимогам щодо точності;
посилення безпеки — забороняється продаж предметів, схожих на їжу, але
не призначених для споживання (наприклад, іграшок у вигляді фруктів), аби
уникнути ризиків для дітей;
наявність в торгових закладах окремих приміщень чи місць для зберігання
речей працівниками;
сповіщення про надзвичайну ситуацію через пристрої, адаптовані для
сприйняття усіма особами з інвалідністю.
Наразі, до набрання чинності оновлених Правил торговельного
обслуговування, затверджених постановою Уряду від 11.02.2025 № 144,
обов’язковим до виконання є Порядок провадження торговельної діяльності та
правила торговельного обслуговування на ринку споживчих товарів ,
затверджений Постановою Кабміну від 15.06.20026 № 833.