Що робити споживачу, якщо послуги з управління багатоквартирним будинком надаються неякісно
З березня 2024 року спеціалісти відділу
контролю у сфері торгівлі робіт, послуг та
регульованих цін управління захисту прав
споживачів Головного управління
Держпродспоживслужби Івано-Франківщини
здійснюють перевірки з питань захисту прав
споживачів у сфері житлово-комунальних
послуг за зверненнями споживачів. Переважна
більшість звернень стосується ненаданих або
неякісно наданих житлових послуг, а саме послуг з управління багатоквартирним
будинком.
Однак, під час перевірок встановлюються факти відсутності у суб’єкта
господарювання належним чином оформленого та зареєстрованого
акту–претензії від споживачів щодо ненаданих послуг, якій би міг бути
підставою для проведення перерахунків, а як наслідок перевіряючі не можуть
задовольнити вимоги споживачів та зобов’язати суб’єкта господарювання
здійснити перерахунок за ненадані послуги.
Тому вкотре наголошуємо, якщо послуги з управління надаюся неякісно або
взагалі не надаються, споживач має право викликати управителя для перевірки їх
якості, згідно п. 45-50 Правил надання послуги з управління багатоквартирним
будинком, затверджених постановою КМУ від 5 вересня 2018 р. № 712.
За результатами перевірки якості послуги з управління складається акт-
претензія, який підписується співвласником та управителем. Управитель (його
представник) повинен прибути на виклик співвласника у строки, визначені в
договорі управління, але не пізніше ніж протягом однієї доби з моменту
отримання повідомлення співвласника. Акт-претензія складається управителем
(його представником) та співвласником і повинен містити інформацію про
ненадання чи надання неналежної якості послуги з управління із зазначенням
причин, дату (строк) її ненадання чи надання неналежної якості, а також іншу
інформацію, що характеризує її ненадання чи надання неналежної якості.
У разі неприбуття управителя (його представника) в установлений
договором управління строк або необґрунтованої відмови підписати акт-
претензію такий акт підписується співвласником та не менш як двома іншими
співвласниками, які проживають (розташовані) у сусідніх приміщеннях, і
надсилається управителю рекомендованим листом. Управитель протягом п’яти
робочих днів вирішує питання про задоволення вимог, викладених в акті-
претензії, зокрема шляхом здійснення перерахунку вартості послуги з
управління, або видає (надсилає) співвласникові обґрунтовану письмову відмову
в задоволенні його претензії. У разі ненадання управителем відповіді в
установлений строк претензії співвласника вважаються визнаними таким
управителем.
Управитель самостійно здійснює перерахунок вартості послуги з управління
за весь період її ненадання чи надання неналежної якості, а також сплачує
співвласникам неустойку (штраф, пеню) у розмірі, визначеному договором
управління.
Нагадуємо: у разі порушення ваших прав у сфері захисту прав споживачів
під час надання житлово-комунальних послуг, регульованих цін та у сфері
метрологічного нагляду – звертайтесь до Головного управління
Держпродспоживслужби в Івано-Франківській області.
Для подання звернення можна скористатися одним з таких способів:
- подати звернення власноруч або надіслати поштою за адресою:
вул.Берегова, 24, м. Івано-Франківськ, 76019,
- направити на електронну адресу – ifdergprod@vetif.gov.ua ,
- заповнити електронну форму на вебсайті Головного управління –
https://vetif.gov.ua/component/banners/click/36.html
Контактний телефон 0342-528398.