Повідомлення про оприлюднення заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки містобудівної документації (СЕО)
1. Заява про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки
Проекту Детального плану території окремої частини с. Старі Богородчани, що
уточнює положення генерального плану щодо земельної ділянки площею 10,0
га для будівництва і обслуговування житлових будинків, господарських
будівель і споруд в с. Старі Богородчани, урочище «Рінь» для учасників
АТО/ООС та російсько-української війни.
У Заяві про визначення обсягу СЕО міститься інформація про замовника
СЕО, вид та основні цілі документа державного планування.
2. Орган, що приймає рішення про затвердження документа
державного планування: Старобогородчанська сільська рада.
3. Передбачувана процедура громадського обговорення:
– строк громадського обговорення Заяви про визначення обсягу СЕО
становить з 11.04.2025 р. до 22.04.2025 р.;
– згідно зі ст. 10 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку»
громадськість в межах строку громадського обговорення має право подати в
письмовій формі (в тому числі в електронному вигляді) зауваження та
пропозиції до Заяви про визначення обсягу СЕО;
– ознайомитися з заявою про визначення обсягу СЕО можна на офіційному
веб-сайті Старобогородчанської сільської ради – https://st-bogorodchany-
gromada.gov.ua/
– зауваження і пропозиції подаються до Старобогородчанської сільської
ради за адресою: 77712, Івано-Франківська обл., Івано-Франківський р-н, с.
Старі Богородчани, вул. Івана Франка, буд. 1, ел. пошта:
sr.staribogorodchany@gmail.com, в термін до 22.04.2025 р.
– місцезнаходження наявної екологічної інформації, у тому числі
пов’язаної зі здоров’ям населення, що стосується документа державного
планування – Старобогородчанська сільська рада.
4. Необхідність проведення транскордонних консультацій щодо проекту
документа державного планування – відсутня.
Заява
визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки
Замовник:
Старобогородчанська сільська рада (77712, Івано-Франківська обл., Івано-Франківський
р-н, с. Старі Богородчани, вул. Івана Франка, буд. 1).
ЄДРПОУ: 40154315.
1. Назва документа державного планування:
Детальний план території окремої частини с. Старі Богородчани, що уточнює положення
генерального плану щодо земельної ділянки площею 10,0 га для будівництва і обслуговування
житлових будинків, господарських будівель і споруд в с. Старі Богородчани, урочище «Рінь»
для учасників АТО/ООС та російсько-української війни.
2. Основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими
документами державного планування
Детальний план території є містобудівною документацією місцевого рівня, яка
розробляється з метою визначення планувальної організації і функціонального призначення,
просторової композиції і параметрів забудови та ландшафтної організації кварталу,
мікрорайону, іншої частини території населеного пункту, призначених для комплексної
забудови чи реконструкції, та підлягає стратегічній екологічній оцінці.
Містобудівна документація розробляється на підставі рішення №555-14/2022 від
15.02.2022 року «Про надання дозволу на розробку проекту детального плану території
окремої частини с. Старі Богородчани, що уточнює положення генерального плану щодо
земельної ділянки площею 4,0 га для будівництва і обслуговування житлових будинків,
господарських будівель і споруд в с. Старі Богородчани, урочище «Рінь»; рішення №646-
19/2022 від 22.12.2022 року «Про внесення змін до рішення сесії сільської ради про надання
дозволу на розроблення проекту детального плану території окремої частини с. Старі
Богородчани» з врахуванням Генерального плану с. Старі Богородчани.
ДПТ розробляється з метою визначення параметрів забудови земельних ділянок,
визначення містобудівних умов та обмежень та подальше виготовлення документації.
На охопленій проектом детального плану території передбачено формування чотири
житлових квартали, обмежених проектними червоними лініями та прибережною захисною
смугою річки Бистриця Солотвинська для будівництва і обслуговування житлових будинків,
господарських будівель і споруд в с. Старі Богородчани, урочище «Рінь» для учасників
АТО/ООС та російсько-української війни.
Проєкт розроблятиметься відповідно до:
– Земельного, Водного та Лісового кодексів України;
– Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності»;
– Закону України «Про управління відходами»;
– Закону України «Про охорону атмосферного повітря»;
– Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища»;
– Закону України «Про оцінку впливу на довкілля»;
– Закону України «Про природно-заповідний фонд України»;
– Закону України «Про екологічну мережу України»;
– Закону України «Про охорону земель»;
– Закону України «Про рослинний світ»;
– Закону України «Про тваринний світ»;
– Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку»;
– ДБН Б.2.2- 12:2019 «Планування і забудова територій»;
– ДБН Б.2.2-5:2011 «Благоустрій територій»;
– ДБН В.2.3-5:2018 «Вулиці та дороги населених пунктів»;
– ДСП – 173-96 «Державні санітарні правила планування та забудови населених пунктів»;
– ДБН В.2.5-75:2013 «Каналізація. Зовнішні мережі та споруди. Основні положення
проектування»;
– ДБН В.2.5-74:2013 «Водопостачання. Зовнішні мережі та споруди. Основні положення
проектування».
3. Якою мірою документ державного планування визначає умови для реалізації
видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення
процедури оцінки впливу на довкілля (у тому числі щодо визначення місцезнаходження,
розміру, потужності або розміщення ресурсів)
Територія, на яку розробляється детальний план території, орієнтовною площею 10,0 га
розташовується вздовж річки Бистриця Солотвинська, в південній частині населеного пункту.
На території передбачено формування чотири житлових квартали, обмежених
проектними червоними лініями та прибережною захисною смугою річки Бистриця
Солотвинська для будівництва і обслуговування житлових будинків, господарських будівель і
споруд в с. Старі Богородчани, урочище «Рінь» для учасників АТО/ООС та російсько-
української війни. Загальна кількість проектних ділянок для будівництва і обслуговування
житлових будинків, господарських будівель і споруд – 104.
Відповідно до частини першої статті 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля»,
здійснення оцінки впливу на довкілля є обов’язковим у процесі прийняття рішень про
провадження планованої діяльності, визначеної частинами другою і третьою статті 3.
На наступних етапах проектування буде визначено чи проектовані об’єкти належать до
видів планованої діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля та
підлягатимуть оцінці впливу на довкілля.
4. Інформація про ймовірні наслідки: а) для довкілля, у тому числі для здоров’я
населення; б) для територій з природоохоронним статусом; в) транскордонні наслідки
для довкілля, у тому числі для здоров’я населення
а) ДПТ розробляється з урахуванням природо-кліматичних умов, існуючого рельєфу
території, особливостей прилеглої території та забудови, з дотриманням технологічних та
санітарних розривів, з урахуванням взаємозв’язків основних та допоміжних споруд. В ході
проведення СЕО мають бути оцінені ймовірні наслідки реалізації документа державного
планування, зокрема, мають бути оцінені наслідки для таких компонентів довкілля:
– ґрунти;
– атмосферне повітря;
– водні ресурси;
– стан фауни, флори, біорізноманіття;
– кліматичні фактори;
– безпеки життєдіяльності населення та його здоров’я.
У процесі будівництва та експлуатації об’єктів можливий вплив на атмосферне повітря
внаслідок викидів забруднюючих речовин. Відходи, що утворюватимуться в процесі
будівництва та експлуатації, будуть збиратися в контейнери і вивозитися спеціальним
автотранспортом згідно укладених угод. Вплив на ґрунтове середовище можливий внаслідок
трансформації ґрунтів під час руху транспортних засобів на етапі реалізації об’єктів та при
русі транспортних засобів при експлуатації об’єктів. Серед ризиків впливу на здоров’я
населення, які стосуються документа державного планування можна виокремити: якість
атмосферного повітря на ділянках впливу автотранспорту.
б) В ході здійснення стратегічної екологічної оцінки будуть оцінені ймовірні наслідки від
реалізації проектних рішень документу державного планування на природоохоронні території.
в) Зважаючи на географічне положення транскордонні наслідки реалізації проєктних
рішень детального плану території для довкілля прикордонних територій, у тому числі
здоров’я населення, не очікуються.
5. Виправдані альтернативи, які необхідно розглянути, у тому числі якщо документ
державного планування не буде затверджено
Аналітичне дослідження основних соціально-економічних і демографічних тенденцій у
ретроспективі останніх років та, відповідно, моделювання соціально-економічного ландшафту
(взаємонакладання стійких у часі чинників впливу) дали можливість сформувати наступні
альтернативи:
Альтернатива 1 «Базовий сценарій» – затвердження проєкту детального плану території
дозволить забезпечити раціональне використання території громади.
Альтернатива 2. «Нульовий сценарій» – не затвердження проєкту. У разі незатвердження
документа державного планування та відмови від реалізації будівництва, очікується суттєве
зниження потенціалу для подальшого економічного розвитку громади, раціонального
розподілу території. За даною альтернативою подальший стабільний розвиток території
громади є очевидно проблематичним, і ця альтернатива веде до погіршення економічної та
екологічної ситуації, неефективного використання земельних ресурсів.
Також в Звіті про СЕО необхідно розглянути інші альтернативні варіанти щодо
технічного та технологічного забезпечення об’єктів чи територіального розміщення об’єктів
планованої діяльності.
6. Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що
використовуватимуться під час стратегічної екологічної оцінки
Під час підготовки звіту про СЕО визначити доцільність і прийнятність планованої
діяльності і обґрунтування економічних, технічних, організаційних, державно-правових та
інших заходів щодо забезпечення безпеки навколишнього середовища, а також оцінити вплив
на навколишнє природне середовище в період здійснення планованої діяльності, дати прогноз
впливу на оточуюче середовище, виходячи з особливостей планованої діяльності з
урахуванням природних, соціальних і техногенних умов. Застосування цільового аналізу при
проведенні СЕО дозволить встановити відповідність рішень детального плану території
загальним цілям охорони довкілля та забезпечення безпечного для здоров’я та населення
середовища існування.
З огляду на характер такого виду документації як детальний план, ключовим завданням у
виконанні СЕО проекту документа державного планування є методи стратегічного аналізу,
насамперед аналіз контексту стратегічного планування, що передбачає встановлення зв’язків з
іншими документами державного планування та дослідження нормативно-правових умов
реалізації рішень детального плану території.
Для розробки СЕО передбачається використовувати наступну інформацію:
– доповіді про стан довкілля;
– статистичну інформацію;
– фонові та лабораторні дослідження стану довкілля;
– дані моніторингу стану довкілля;
– пропозиції щодо зміни існуючого функціонального використання території.
Окрім того, необхідно оцінити обмеження будівництва об’єктів за умовами
навколишнього природного, соціального, техногенного середовища та обсяг інженерної
підготовки території, необхідний для дотримання умов безпеки навколишнього середовища.
7. Заходи, які передбачається розглянути для запобігання, зменшення та
пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування
Під час проведення процедури стратегічної екологічної оцінки будуть передбачені заходи
для запобігання негативного впливу на довкілля та здоров’я населення по таких напрямках:
– охорона рослинного покриву;
– охорона атмосферного повітря;
– охорона поверхневих та підземних вод;
– охорона ґрунтів та геологічного середовища;
– заходи щодо пожежної безпеки;
– ресурсозберігаючі заходи;
– планувальні заходи (функціональне зонування, організація санітарно-захисних зон, та ін.);
– охоронні заходи (моніторинг території зон впливу планованої діяльності).
8. Пропозиції щодо структури та змісту звіту про стратегічну екологічну оцінку
Структура звіту про стратегічну екологічну оцінку визначається статтею 11 Закону
України «Про стратегічну екологічну оцінку» і відповідно до неї складається з наступних
розділів:
– зміст та основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами
державного планування;
– характеристика поточного стану довкілля, у тому числі здоров’я населення, та прогнозні
зміни цього стану, якщо документ державного планування не буде затверджено (за
адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);
– характеристика стану довкілля, умов життєдіяльності населення та стану його здоров’я на
територіях, які ймовірно зазнають впливу (за адміністративними даними, статистичною
інформацією та результатами досліджень);
– екологічні проблеми, у тому числі ризики впливу на здоров’я населення, які стосуються
детального плану території, зокрема щодо територій з природоохоронним статусом (за
адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);
– зобов’язання у сфері охорони довкілля, у тому числі пов’язані із запобіганням негативного
впливу на здоров’я населення, встановлені на державному та місцевому рівнях, що стосуються
детального плану території;
– опис наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, у тому числі вторинних,
кумулятивних, синергічних, коротко-, середньо- та довгострокових, постійних і тимчасових,
позитивних і негативних наслідків;
– заходи, що передбачається вжити для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних
наслідків виконання документа державного планування;
– обґрунтування вибору виправданих альтернатив, що розглядалися, опис способу, в який
здійснювалася стратегічна екологічна оцінка, у тому числі будь-які ускладнення (недостатність
інформації та технічних засобів під час здійснення такої оцінки);
– заходи, передбачені для здійснення моніторингу наслідків виконання документа державного
планування для довкілля, у тому числі для здоров’я населення;
– опис ймовірних транскордонних наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення
(за наявності);
– резюме нетехнічного характеру інформації, передбаченої пунктами 1-10 цієї частини,
розраховане на широку аудиторію.
9. Орган, до якого подаються зауваження та пропозиції та строки їх подання
Старобогородчанська сільська рада (77712, Івано-Франківська обл., Івано-Франківський
р-н, с. Старі Богородчани, вул. Івана Франка, буд. 1, ел. пошта:
sr.staribogorodchany@gmail.com).
Строки подання зауважень та пропозицій - 11 днів з дня оприлюднення даної заяви про
визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки (відповідно до вимог п.п. 5, 6 ст. 10 Закону
України «Про стратегічну екологічну оцінку»).